Apel o głodnych dzieciach

Apel o głodnych dzieciach
Foundation for Corporate Social Responsibility
2010-02-19 12:17

W 2009 roku ceny produktów spożywczych wzrosły od 3% do 70%. Szczególnie dotkliwie odczuły to stołówki dokarmiające dzieci z ubogich rodzin. Fundacja Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej (Foundation for Corporate Social Responsibility – FCSR) pomaga 2500 najuboższym dzieciom z 14 szkół, którym codziennie zapewnia ciepły posiłek. Podopiecznych Fundacji nie ubywa, a za dotychczasowe środki pieniężne można kupić coraz mniej jedzenia. Dzieci potrzebują naszej pomocy. Pomyślmy o nich, zwłaszcza w tym zimowym okresie.

Na skutek zmieniającej się sytuacji ekonomicznej, ceny żywności są coraz wyższe. Niestety nie maleje liczba głodnych i niedożywionych dzieci, którymi opiekuje się Fundacja Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej. Zapewnia ona dzieciom z najuboższych rodzin pełnowartościowy obiad każdego dnia. Jednak dotychczasowe środki, którymi dysponuje FCSR, pozwalają na zakup coraz mniejszej ilości pożywienia.

Wiele osób nie dostrzega ogromu problemu, któremu stara się zaradzić Fundacja. Uczniowie przychodzą do szkoły głodni, bardzo często bez śniadania. Spowodowane jest to tym, że większości rodziców nie stać na zapewnienie swoim dzieciom właściwie zbilansowanych posiłków i to w takiej ilości, jakiej potrzebuje intensywnie rozwijający się młody organizm. Z danych GUS z 2008 roku wynika, że 26% dzieci żyje w ubóstwie lub na jego skraju, a niedożywienie dotyczy aż 32%. Co dziesiąte dziecko nie kwalifikuje się przy tym do pomocy społecznej. Prawie połowy rodzin nie stać na zjedzenie przynajmniej raz na dwa dni posiłku, w skład którego wchodziłoby mięso, drób czy ryba. Zdaniem ekspertów niemal co trzeci uczeń rozpoczyna naukę bez śniadania. Pomocną dłoń do takich właśnie dzieci wyciąga FCSR. Fundacja prowadzi obecnie dwa programy: Codziennie Ciepły Posiłek i Świeże Mleko, którymi zostały objęte dzieci z województwa zachodniopomorskiego. Z badań TNS OBOP, wynika, że jest to jeden z najbiedniejszych regionów Polski.

Jednak dotychczasowe środki gromadzone przez FCSR pozwalają na zakup coraz mniejszej ilości produktów spożywczych z których przygotowywane są posiłki dla dzieci: Niestety w przeciągu ostatniego roku ceny wielu produktów znacząco wzrosły. Na przykład 1 kg warzyw z 3.40 PLN podrożał do 7 PLN, chleb z 1.50 PLN do 2.20 PLN, mięso z 12 PLN do 15 PLN; ser z 13.50 PLN do 15.00 PLN, ziemniaki z 1.20 PLN do 2.20 PLN – wypowiada się Pani dyrektor Halina Dziubak, która jest odpowiedzialna za przygotowanie posiłków dla podopiecznych FCSR.

Pani Halina Dziubak i jej pracownicy robią zakupy każdego dnia i dokładają starań, aby zakupić produkty jak najwyższej jakości za możliwie najniższą cenę. W tym celu sprawdzają i porównują ceny, chodząc od sklepu do sklepu. Jednak jest to niezwykle trudne, gdy ceny warzyw podwoiły się, a cena chleba wzrosła o 70% w ciągu kilku ostatnich miesięcy.

Fundacja Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej prowadzi obecnie dwa programy: Codziennie Ciepły Posiłek i Świeże Mleko, w ramach których dzieci z północno-zachodniej Polski otrzymują łącznie każdego miesiąca 56 000 posiłków. Wyżej wymienione programy nie są jednak jedyną formą pomocy dla lokalnej społeczności. Dzięki Fundacji dzieci uczą się języka angielskiego, biorą także udział w zajęciach ze sztuki, muzyki i tańca. Do uczniów trafia również pomoc materialna m.in. w postaci środków czystości i ubrań. Na razie oba programy są realizowane przez FCSR na terenie Województwa Zachodniopomorskiego – jednego z najbiedniejszych w kraju. Docelowo Fundacja chce zaopiekować się głodnymi dziećmi z całej Polski.

Działania Fundacji wspiera obecnie ponad 80 firm zarówno o polskim, jak i zagranicznym kapitale, które reprezentują różne branże. Wśród nich znajdują się: Accetis International, AmRest, Athlon Car Lease, Bank BPH, Beiten Burkhardt, BMW, Boeing, Cargill, Cartoon Planet, CEDC, Coca-Cola HBC Polska, Coffee Heaven, Colgate-Palmolive, COLLIERS International, DailmerChrysler Fleet, Dan Market, DDB, Discipline Media Group, DTZ Zadelhoff Tie Leung, Ecco, EC Harris, Edelman, EDS, Eurodental, Euromost, Europaproperty, Ever Grupa, Expomedia, Exxon Mobil, General Motors, Gooday, Grand Cru, Grupa Żywiec, Hilton Warsaw, Inter Continental Hotel Warsaw, JF Bowring, KFC, Kompania Piwowarska, Lacrosse, Le Royal Meridien Bristol, Lockheed Martin Makro, Marriott Hotel, McDonald’s, MR, New Warsaw Express, Norton Rose, ODiTK, Onet.pl, Orco Property Group, Pelikan, Pfizer, P&G, Poland Monthly, Polmos, Porr, Quinlan Private Golub, Rabo Bank, Randstad, Sixt, Skan Car, Statoil, Stonewell Consulting, Supply Chain Management, SwedeCenter, TECHMEX, TELE 24, Tetley, The Warsaw Voice, Timrek, TKG, TNS OBOP, TransMeble International, Travel Express, TrendyFood, Unilever, United Technologies International Operations, Warsaw Business Journal, Warta, White&Case.

Według badania przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie FCSR, problem głodu dotyka aż 40% Polaków, którym nie zawsze wystarcza pieniędzy, aby kupić jedzenie. Brak porządnego śniadania czy obiadu szczególnie dotkliwie odczuwają dzieci, dla których pełnowartościowe posiłki są warunkiem zdrowego rozwoju. Tę i inne trudne kwestie społeczne coraz częściej rozwiązują wrażliwe społecznie firmy. Cieszy nas, że idea CSR jest coraz powszechniejszą praktyką nie tylko wśród wielkich korporacji, ale także wśród mniejszych przedsiębiorstw. Działalność biznesowa może i powinna realizować także wyższe cele. Tylko wtedy daje prawdziwą satysfakcję. – dodaje W. C. Chasey.

William C. Chasey, PhD
President
[email protected]
(48) 605 99 1715

Natalia Marciniak
Executive Assistant
Foundation for Corporate
Social Responsibility
tel. 605 99 17 16
[email protected]

Informacje dodatkowe:

Społeczna Odpowiedzialność Biznesu jest ideą, wg której obowiązkiem świata biznesu jest angażowanie środków finansowych i energii w działania na rzecz szeroko rozumianego dobra społecznego (np. środowiska naturalnego lub lokalnej społeczności). Działania te cieszą się rosnącą popularnością zarówno wśród firm, jak i konsumentów, którzy wybierając produkt z półki sklepowej coraz częściej zwracają uwagę na prospołeczną działalność poszczególnych producentów.

Foundation for Corporate Social Responsibility (FCSR – Fundacja Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej) zachęca firmy do działania zgodnie z zasadami odpowiedzialności społecznej, a także pomaga im w osiąganiu sukcesu komercyjnego przy poszanowaniu dla wartości etycznych, ludzi potrzebujących, potrzeb lokalnych społeczności oraz środowiska naturalnego. Członkowie Fundacji spełniają swoje zobowiązania względem społeczeństwa poprzez ekonomiczny, intelektualny i społeczny wkład w lokalną społeczność, w której prowadzą działalność.

Dzięki Fundacji każdego miesiąca 2500 głodnych dzieci z 14 szkół w północno-zachodniej Polsce otrzymuje łącznie 50 000 posiłków.

Członkiem Fundacji może zostać każda firma, która jest zainteresowana popieraniem i promowaniem potrzeby korporacyjnej odpowiedzialności społecznej. Aby otrzymać Golden Seal of Approval (Złotą Pieczęć Aprobaty) – znak Fundacji, trzeba wypełnić Oświadczenie Korporacyjnej Odpowiedzialności Społecznej, które jest dostępne na stronie Fundacji www.fcsr.pl. Należy także zadeklarować propagowanie idei społecznej odpowiedzialności biznesu wśród udziałowców, kadry zarządzającej, administracji oraz pracowników, powołać zespół dedykowany do opracowania planu działań dla firmyw ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, a także promować wizerunek i działalność FCSR.

Jednym z założycieli Fundacji oraz jej przewodniczącym jest Dr William C. Chasey, który jest twórcą oraz czołowym propagatorem pojęcia Cause Related Marketing (marketing organizacji non-profit). Dr W. C. Chasey tworzył i zarządzał 19 organizacjami pozarządowymi i charytatywnymi, a także doradzał 23 oddziałom Czerwonego Krzyża na całym świecie. Był także doradcą sztabów wyborczych w trzech kampaniach prezydenckich oraz wielu kampanii na szczeblu rządowym i kongresowym w Stanach Zjednoczonych. Dr W. C. Chasey jest również dwukrotnym laureatem Diamond Award, nagrody przyznawanej przez Amerykańskie Stowarzyszenie Public Relations.

hastagi na stronie:

#bullet express przepisy

Authors

Related posts

Top