Teraz nasze pięć minut

Wiele lat temu, gdy firma Sharp wchodziła na rynek telewizyjny z zamiarem zrewolucjonizowania go poprzez wynalezioną technologię LCD, ta japońska technologia była witana przez ekspertów z pobłażliwym uśmiechem. W tym roku rynek eksplodował i dyrektor zarządzający Sharp Europe, Hans Kleis, mógł z powodzeniem sprzedać o wiele więcej niż początkowo planowane na ten rok podatkowy 2 miliony sztuk. Jako osoba odpowiedzialna w firmie Sharp za największy na świecie rynek telewizorów LCD, Hans Kleis otworzył konferencję prasową firmy na targach CeBIT2006, słowami „Teraz nasze pięć minut” i zapowiedział na drugą połowę roku silną ofensywę na kluczowy rynek wielko ekranowych telewizorów LCD.

Telewizor z ekranem LCD został wynaleziony przez firmę Sharp i to ona jako pierwszy producent samodzielnie koncentrowała się konsekwentnie na tej technologii, która pozwalała uzyskać całkowicie płaski ekran. Przez lata firma Sharp przeznaczała sukcesywnie na rozwój i produkcję miliardy. Obecnie nadszedł czas żniw i to właśnie firma Sharp dzięki swoim nowoczesnym centrom produkcji posiada najwydajniejsze i najbardziej dochodowe „kombajny do zbiorów”. Niezależnie od tego, eksplodujący na całym świecie popyt na telewizory LCD zaskoczył nawet wizjonerów z Osaki. W wyniku wzrostu popytu zarówno lider rynku jak i jego konkurenci musieli ogłaszać przejściowe trudności w dostawach. Kierownictwo firmy Sharp wzmocniło pozycję korporacji na rynku dzięki rozsądnym inwestycjom. W efekcie tych decyzji, zainwestowano dodatkowe 105 milionów Euro w fabrykę szóstej generacji Kamayama I, co pozwoliło zwiększyć produkcję o 20 procent. Ponadto zwiększono nakłady inwestycyjne w ultranowoczesną fabrykę Kameyama II z planowanych 1,1 miliarda do 2,5 miliarda euro. Dzięki tym inwestycjom firma Sharp zamierza zająć wyjątkową pozycję na rynku od drugiej połowy bieżącego roku.

„Wraz z otwarciem fabryki Kameyama II w październiku 2006 zajmiemy wyjątkową pozycję na tym kluczowym rynku, w szczególności w wyjątkowo dochodowym segmencie telewizorów full HD z panelami o przekątnej 40 cali lub większymi.” Dyrektor zarządzający Sharp Europe upatruje przyszłość swojej firmy w górnym i najwyższym segmencie rynku oraz pragnie skoncentrować się na pionierskich rozwiązaniach w technologii HDTV.

W czasie japońskiego roku podatkowego 2005 (od kwietnia 2004 do marca 2005) na całym świecie sprzedano 20 milionów telewizorów LCD. Firma Sharp była w tym czasie w stanie sprzedać cztery miliony telewizorów. Na rok 2006 firma Sharp szacuje światowy popyt na 36 milionów sztuk i planuje sprzedać samodzielnie 6 milionów. Europa, dodatkowo nakręcana przez Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, będzie w tym czasie najważniejszą częścią światowego rynku, przed Japonią i Stanami Zjednoczonymi. Na Starym Kontynencie największy wzrost ma miejsce w Europie Wschodniej, Hiszpanii i w Skandynawii. Firma Sharp planuje zwiększyć sprzedaż telewizorów LCD w całej Europie o 100 procent (pod względem liczby sprzedawanych sztuk). Podsumowując swoje wystąpienie, dzięki znakomitym wynikom w tym segmencie działalności firmy, Hans Kleis nawiązał do zobowiązania ogłoszonego na poprzednich targach CeBIT, że jego celem do końca roku podatkowego 2007 będzie podwojenie obrotu firmy w Europie: „Pierwszą połowę wygraliśmy zdecydowanie, a moi najlepsi gracze są nadal w znakomitej formie.”, co było również niewątpliwą aluzją do tegorocznego tematu przewodniego, czyli Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej.

Authors

Related posts

Top