Wiadomości branżowe

Europejskie nagrody Panasonic Kid Witness News rozdane

Warszawa, 14 czerwca 2011 r. — Firma Panasonic ogłosiła podczas uroczystości w historycznym kinie Passage w Hamburgu listę zwycięzców swojego dorocznego europejskiego konkursu wideo dla dzieci, Kid Witness News (KWN). Na konkurs

Warszawa, 14 czerwca 2011 r. — Firma Panasonic ogłosiła podczas uroczystości w historycznym kinie Passage w Hamburgu listę zwycięzców swojego dorocznego europejskiego konkursu wideo dla dzieci, Kid Witness News (KWN). Na konkurs zgłoszono filmy z ośmiu krajów. Prestiżową nagrodę KWN European Award zdobyła szkoła podstawowa im Rudolfa Dilonga w Trstena ze Słowacji. Film uczennic Gimnazjum nr 29 z Wrocławia, „Trzeci żywot drzewa”, zdobył główną nagrodę w kategorii „Najlepsze zdjecia”. 


KWN to prowadzony przez firmę Panasonic globalny program edukacji w dziedzinie twórczości wideo, którego celem jest zachęcenie dzieci szkolnych do rozwijania kreatywności i komunikatywności w działaniu zespołowym. Uczniowie uczestniczący w konkursie przysyłają filmy wideo na tematy związane z ekologią i komunikacją. Dzięki możliwości korzystania z urządzeń produkcyjnych przekazanych przez firmę Panasonic wybrane zespoły mają szansę zrealizować wysokiej jakości filmy dokładnie odzwierciedlające ich wizję.


W trakcie uroczystości Laurent Abadie, prezes i dyrektor generalny Panasonic Europe, pogratulował wszystkim uczniom i ich nauczycielom. „Jak zawsze, konkurencja w europejskiej edycji KWN była zacięta. Wszyscy uczniowie zainwestowali w swoje filmy wiele czasu i starań. W rezultacie na pokazie zwycięskich utworów mogliśmy obejrzeć znakomite obrazy, które nie tylko bawią, ale także skłaniają do myślenia. Firma Panasonic jest bardzo dumna,
że uczestniczy w rozwoju tych utalentowanych młodych aktorów i producentów
”.


Zwycięski film wideo ze Słowacji, zatytułowany „Zamiast niszczyć, ratuj”, porównuje skromny styl życia dzieci w 1870 r. do przyspieszonego, zachłannego stylu życia współczesnych dzieci oraz wpływ ich działań na środowisko naturalne. Obserwując dzień z życia dzieci widzowie mogą zobaczyć, jak dużo zasobów naturalnych ziemi zużywamy w naszym codziennym życiu. Wpływ każdego z dzieci na świat symbolizuje ciastko w formie globusa, z którego odgryzają one kęs za każdym razem, gdy robią coś szkodliwego dla środowiska. W końcu, kiedy nadchodzi czas przekazania świata przez dzieci z 2011 r. dzieciom z przyszłości, z globusa niewiele już zostaje. Jest to przejmująca opowieść, która apeluje do widzów, aby ograniczyli swoje destrukcyjne zachowania i pozostawili coś dla przyszłych pokoleń.

A to już wiesz?  Samsung wprowadza nową pamięć masową flash 128 GB 3-bit NAND dla urządzeń mobilnych

Lista laureatów konkursu KWN European Awards obejmuje ponadto następujące zespoły:



  • Wrocławskie Gimnazjum nr 29 z Polski otrzymało nagrodę „Najlepsza kinematografia” za film „Trzeci żywot drzewa”. Film wiąże ekologię nie tylko ze sprawami praktycznymi, lecz także z wartościami estetycznymi. Opowiada o artystce, która tworzy rzeźby z masy papierowej.



  • Max-Planck-Gymnasium z Niemiec otrzymało nagrodę „Najlepsze aktorstwo” za film „James Bondy – Dr Kill”. Film opowiada o tajnym agencie Jamesie Bondym, który ratuje świat i walczy o zróżnicowanie biologiczne.



  • Testbourne Community School z Wielkiej Brytanii otrzymała nagrodę „Najlepszy scenariusz” za film „B oznacza jabłko”. Film pokazuje konsekwencje usunięcia z biosfery jednego gatunku oraz akcentuje potrzebę zachowania zróżnicowania biologicznego naszej planety.



  • Secondary Modern School Golling z Austrii otrzymała nagrodę „Najlepszy reportaż” za film „Linie energetyczne na obszarach objętych ochroną środowiska. Uczniowie, informujcie się!”. Film opowiada o prowadzonych przez uczniów badaniach dotyczących planowanej budowy linii energetycznej 380 kV przez obszar objęty ochroną środowiska.



  • Angel Primary School z Czech otrzymała nagrodę „Najlepsze przesłanie ekologiczne” za film „Z życia wód”. Film przedstawia potencjalne skutki niewłaściwego użytkowania wody.



  • Szkoła w Ruetihof w Szwajcarii otrzymała nagrodę „Najlepsze obywatelstwo” za film „Najlepsi przyjaciele z całego świata”. Film opowiada o imigrantach w pierwszym pokoleniu, którzy nie mówią wspólnym językiem, oraz o konfliktach wynikających z nieporozumień.



  • Centro Salesiani Don Bosco z Włoch otrzymało nagrodę “Najlepsza muzyka” za film „Retrospekcja”. Film podkreśla znaczenie zachowania drzew i zieleni nawet w trakcie dużych robót publicznych, takich jak budowa nowych dróg. Szkoła ta otrzymała także nagrodę pracowników firmy Panasonic (Panasonic Employee Choice Award).


Wszystkie nagrodzone filmy wideo można obejrzeć w kanale YouTube KWN Switzerland firmy Panasonic pod adresem: http://www.youtube.com/thekwnch.


Więcej informacji na temat programu Kid Witness News można znaleźć pod adresem http://www.panasonic.net/kwn. 

A to już wiesz?  Samsung Street Creative Photo

KWN — świat widziany ich oczami 


Kid Witness News (KWN) to opracowany przez firmę Panasonic globalny program edukacji w dziedzinie twórczości wideo, realizowany przez nią od 1989 r. 


W styczniu 2009 r. uczestniczyło w nim 617 szkół i około 8000 dzieci z 25 krajów/regionów na całym świecie.


Program KWN, który jest elementem zaangażowania firmy Panasonic w edukację i sprawy społeczne, ma na celu pobudzanie wśród uczniów wiary w siebie i kreatywności oraz inspirowanie zainteresowań w trakcie procesu nauczania. KWN umożliwia nastolatkom zdobywanie nowych doświadczeń oraz sprawdzenie się w różnych rolach w okresie kształtowania swojej przyszłości. 


Mimo że w KWN uczestniczą uczniowie z całego świata, filmy wideo powstające w ramach tego programu mają wspólne tematy, których nie wolno ignorować. Najważniejsze z nich odzwierciedlają otaczający świat i problemy związane z przyszłością. Są to między innymi takie tematy, jak ochrona środowiska, presja ze strony rówieśników i zapobieganie narkomanii. Dzięki tym filmom możemy „zobaczyć świat ich oczami”.


O Panasonic


Panasonic Corporation jest światowym liderem w rozwijaniu i produkcji elektroniki zaspokajającej szeroką gamę potrzeb konsumentów, biznesu i przemysłu. Firma z siedzibą w Osace, w zakończonym 31 marca 2011 roku finansowym, zanotowała sprzedaż netto w wysokości 8,69 bilionów jenów. Akcje firmy notowane są na giełdach w Tokio, Osace, Nagoyi oraz w Nowym Jorku (symbol NYSE: PC). Więcej informacji o firmie i marce Panasonic znajduje się pod adresem http://panasonic.net/ lub http://panasonic.pl/.


 

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy